کد خبر : 18534
تاریخ انتشار : شنبه 27 شهریور 1395 - 11:20

جلسه«کارگاه توجیهی سرشماری نفوس و مسکن۱۳۹۵» /توزیع کارت همیار سرشماری در بین دانش‌آموزان

جلسه توجیهی سرشماری عمومی نفوس ومسکن سال ۹۵در سالن اجتماعات فرمانداری باحضور  مهندس هدایت فرماندار شهرستان ،حضرت حجت الاسلام قدوسی نماینده ولی فقیه و امام جمعه فلاورجان ومهندس عامری مسئول روابط عمومی واطلاع رسانی سرشماری عمومی نفوس ومسکن استان تشکیل گردید داوود عامری مسئول روابط عمومی سرشماری نفوس و مسکن استان اصفهان نیز در این جلسه

%d8%b3%d8%b1%d8%b4%d9%85%d8%a7%d8%b1%db%8c

جلسه توجیهی سرشماری عمومی نفوس ومسکن سال ۹۵در سالن اجتماعات فرمانداری باحضور  مهندس هدایت فرماندار شهرستان ،حضرت حجت الاسلام قدوسی نماینده ولی فقیه و امام جمعه فلاورجان ومهندس عامری مسئول روابط عمومی واطلاع رسانی سرشماری عمومی نفوس ومسکن استان تشکیل گردید

داوود عامری مسئول روابط عمومی سرشماری نفوس و مسکن استان اصفهان نیز در این جلسه با اشاره به برگزاری هشتمین سرشماری نفوس و مسکن کشور در سال ۹۵ است، اظهار کرد: این سرشماری نخستین سرشماری کشور به صورت اینترنتی است و از این نظر ایران جزو کشورهای پیشتاز در عرصه برگزاری سرشماری اینترنتی در جهان است.
وی با تأکید بر اینکه سرشماری از ارکان مهم برنامه‌ریزی است، افزود: سرشماری نفوس و مسکن صرفاً شمارش جمعیت نیست بلکه از سرشماری عمومی نفوس و مسکن اطلاعاتی مانند ساختار جمعیت مهاجرت، ویژگی‌های اجتماعی، آموزش، ویژگی‌های مسکن تا پایین‌ترین سطح جغرافیایی به دست می‌آید.

عامری تصریح کرد: بر اساس اطلاعات جمع‌آوری‌شده برای توسعه اجتماعی و اقتصادی و نحوه توزیع اعتبارات برنامه‌ریزی می‌شود.

مسؤول روابط عمومی سرشماری نفوس و مسکن استان اصفهان سرشماری نفوس و مسکن را، مهم‌ترین سرشماری در کشور دانست و عنوان کرد: در راستای کاهش هزینه‌های سرشماری تعداد کارشناسان فنی و مأموران در این سرشماری کم شده است، همچنین در این سرشماری به طور کل کاغذ را حذف کرده‌ و در هر ۲ مرحله سرشماری از وسایل دیجیتال استفاده می‌کنیم.
عامری ادامه داد: در مرحله اینترنتی سرشماری به اطلاع ‌رسانی دقیق و زیادی برای مشارکت بیشتر مردم نیاز داریم که باید در مدارس، دانشگاه‌ها و مساجد اطلاع ‌رسانی‌ها صورت گیرد.
وی با بیان اینکه ۳ تا ۲۴ مهرماه مرحله اینترنتی سرشماری نفوس و مسکن امسال است، خاطرنشان کرد: این سرشماری از ۲۵ مهرماه تا ۲۵ آبان ماه به صورت حضوری و با حضور مأموران در درب منازل انجام می‌شود.
مسؤول روابط عمومی سرشماری نفوس و مسکن استان افزود: تمام این سرشماری به صورت دیجیتال انجام می‌شود و هرچه میزان ثبت نام اینترنتی بیشتر باشد، کار مأموران برای حضور در درب منازل آسان‌تر است.
عامری گفت: در سرشماری‌های گذشته هر مأمور ۴۰۰ خانوار را سرشماری می‌کرد، اما امسال هر مأمور باید یک هزار و ۲۰۰ خانوار را سرشماری کند.
وی با بیان اینکه در ۵ روز آخر، اطلاعات افراد غایب در سرشماری به صورت تلفنی کسب می‌شود، عنوان داشت: در استان اصفهان در سال ۱۳۹۰، ۳ هزار و ۸۷۷ مأمور سرشماری داشتیم که این تعداد در سال جاری به یک هزار و ۴۳۵ نفر کاهش پیدا کرده است.
مسؤول روابط عمومی سرشماری نفوس و مسکن استان اضافه کرد: مسؤول کمیته سرشماری استان، شخص استاندار بوده و ودرشهرستان فرماندار بوده ومجری آن نیز رئیس اداره برنامه و بودجه است.
عامری با اشاره به مصوبات این کمیته در استان، تشریح کرد: صدا و سیما در این کمیته موظف شده است که اطلاع ‌رسانی‌های لازم را از طریق برنامه‌های مختلف انجام دهد تا مردم در این زمینه توجیه شوند.
وی ادامه داد: آموزش و پرورش نیز باید از طریق زنگ سرشماری و آموزش دانش آموزان از طریق راه‌های مختلف، زمینه انتقال این مفاهیم را به خانواده‌ها فراهم کند .و به‌ منظور مشارکت دانش‌آموزان در اجرای طرح سرشماری نفوس و مسکن، کارت همیار بین دانش آموزان مدارس توزیع می‌شود.
مسؤول روابط عمومی سرشماری نفوس و مسکن استان در پایان خاطرنشان کرد: فرماندار برتر استان در زمینه سرشماری، شخصی خواهد بود که تعداد سرشماری‌های اینترنتی حوزه وی بیشتر باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc