کد خبر : 25880
تاریخ انتشار : یکشنبه 14 خرداد 1396 - 18:16

مشارکت در طرح اطعام نیازمندان و اکرام ایتام / یتیم نوازی ضمانت بنده برای حاجت روایی

در کشور ما مراکز دولتی و نیکوکاری زیادی هستند که با کمک خیرین به ایتام رسیدگی می کنند، اما با توجه به اهمیت رسیدگی کامل به این عزیزان باز هم این کمک ها را ناکافی می دانیم و شاهد این هستیم که آنها نه تنها غم بی پدری و یتیمی را بلکه غم های مادی

در کشور ما مراکز دولتی و نیکوکاری زیادی هستند که با کمک خیرین به ایتام رسیدگی می کنند، اما با توجه به اهمیت رسیدگی کامل به این عزیزان باز هم این کمک ها را ناکافی می دانیم و شاهد این هستیم که آنها نه تنها غم بی پدری و یتیمی را بلکه غم های مادی و گاها روانی را نیز تجربه و تحمل می کنند.

رمضان، ماه نشستن بر سر سفره ایمان و اخلاص و بریدن از تعلقات دنیوی است. رمضان، ماه گذشتن از خود و پیوستن به الله  و ماه گرفتن دست مظلومان و نیازمندان است.
ماه مبارک رمضان حال و هوای عجیبی است، طاعات و عبادات در رمضان رنگ خدایی به خود می گیرد.  صفاتی همچون حس رفتار، صبر و آرامش، بخشش و گذشت، نوعدوستی و بندگی خداوند در انسان متبلور می شود.
اخلاص چاشنی اعمال انسان می شود، قلب ها آماده پذیرش خوبی ها می شوند و در اینجا است که دریچه قلب  انسانها برای طلب بخشش و مغفرت به درگاه خداوند باز می شود و گریه می کنتد.
اما مهم تر از هر چیز اطعام نیازمندان و اکرام ایتام و کمک به آنان از جلوه خاصی برخوردار است و یتیمان و نیازمندانی هستند که چشم به راه حمایت های علی گونه شما مردم هستند.
گرفتن دست نیازمندان و مهربانی کردن با ایتام در ماه مبارک رمضان  نشانگر ارادت مردم فهیم و نیکوکار شهرستان فلاورجان به  پدر یتیمان، مولا امیر المومنین علی (ع) بزرگترین یار و یاور و مددکار یتیمان است.
کشیدن دست نوازش بر سر یتیم و برآورده کردن حاجات او ضامنی برای برآوده شدن حاجات و نرم شدن دل است.
پیامبر اکرم(ص) در این باره می فرمایند: اگر دوست دارید قلبت نرم و آرزویت برآورده شود بر یتیم ترحم کن و دست محبت بر سر او بکش و از غذای خود به او بخوران.
در کشور ما مراکز دولتی و نیکوکاری زیادی هستند که با کمک خیرین به ایتام رسیدگی می کنند، اما با توجه به اهمیت رسیدگی کامل به این عزیزان باز هم  این کمک ها را ناکافی می دانیم و شاهد این هستیم که آنها نه تنها غم بی پدری و یتیمی را بلکه غم های مادی و گاها روانی را نیز تجربه و تحمل می کنند.
ماه مبارک رمضان فرصتی طلایی است تا با مشارکت در دادن اطعام به نیازمندان و دست گیری از یتیمان ضمانتی برای حاجت روایی خود پیش پروردگار عالیمان داشته باشیم و برای یازده ماه دیگر رقت قلب به ایتام را چنان در وجود خود نهادینه کنیم که آنها در کشور اسلامی یک غم داشته باشند و آن هم غم بی پدری باشد.
در این میان یکی از نهاد هایی که در طول سال از این نیازمندان و یتیمان حمایت می کند و خدمات مختلفی  با کمک مردم و خیرین به آنها ارائه می دهد کمیته امداد امام خمینی(ره) است.
از این رو کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان فلاورجان راههای کمک به نیازمندان را اعلام کرد و با ارائه برنامه هایی  در طول ماه مبارک رمضان؛ از جمله، اطعام نیازمندان، تهیه سبد غذایی نیازمندان، سرپرستی از ایتام و پرداخت زکات فطریه و کفارات از همه همشهریان عزیز دعوت می کند در این ماه پر فیض الهی به یاری خانواده های نیازمند و یتیمان بی سرپرست بشتابیم و کمک هی نقدی و غیره نقدی خود را در مساجد، مراکز نیکوکاری و دفاتر کمیته امداد در سراسر شهرستان به دست این عزیزان برسانند.
به همین منظور شماره حساب جاری ۰۱۰۵۳۲۰۷۴۸۰۰۹ و شبای IR۰۱۷۰۰۰۰۰۰۰۱۰۵۳۲۰۷۴۸۰۰۹ نزد بانک ملی ایران شعبه فردوسی فلاورجان جهت دریافت کمک‌های نقدی مردم نوعدوست در نظر گرفته شده است..

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc