کد خبر : 28701
تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 شهریور 1396 - 10:57

شهرستان فلاورجان

تولید گل شاخه بریده لیسیانتوس در گلخانه های فلاورجان

تولید گل شاخه بریده لیسیانتوس در گلخانه های فلاورجان
در شهرستان فلاورجان گل شاخه بریده لیسیانتوس در گلخانه هاتولید می شود.

لیسیانتوس از زیباترین گلهای زینتی شاخه بریده و بومی آمریکای شمالی بوده و دارای انواع یکساله، ۲ ساله و چندساله کوتاه عمر است.
این گل در زبان فارسی به نام های لیسیانتوس یا لیزیانتوس مشهور است که بیشتر به عنوان گل شاخه بریده در گل فروشی ها استفاده می شود
این گل به سرما حساس است و در گلخانه های معتدل پرورش داده می شود، نیاز به نور کامل آفتاب دارد و در زمان گلدهی نور در حالت ملایم تنظیم می شود.
برای افزایش یکنواختی شاخه های جانبی لازم است نخستین شاخه گل حذف شود، بهترین دما در طول روز ۲۵-۲۰ درجه سانتیگراد و در شب ۱۸-۱۶ درجه می باشد بنابراین گلخانه های دهاقان با این شرایط برای تولید و پرورش انواع گل های شاخه بریده مستعد و مطلوب می باشد.
سرکار خانم احمدی ، از تولید کنندگان لیسیاننوس در فلاورجان که سطح ۳۵۰۰ متر زیر کشت گل دارد نیز در این باره گفت: لیسیانتوس در رنگ های ارغوانی،سفید. کرم .فسفری .شامپاین. صورتی .سفید صورتی .لب بنفش. بنفش  دیده می شود
این تولید کننده با توجه به اینکه کشت بذر این گل زیبا در اواخر زمستان و اوایل بهار می باشد، اظهار داشت: در حالت شاخه بریده با کوتاه کردن مرتب ساقه گل می توان این گل را برای مدت بیشتری نگهداری کرد، دمای مطلوب برای لیسیانتوس ۱۵تا ۱۸درجه سانتیگراد در شبها و در روزها ۲۱ تا ۲۴ درجه سانتی گراد می باشد.
احمدی با اشاره به اینکه زمان گلدهی لیسیانتوس از اردیبهشت تا شهریور می باشد، اظهار داشت: این گل برای تزیین ماشین عروس بسیار زیبا می شود.


 
 .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc