کد خبر : 31675
تاریخ انتشار : یکشنبه 26 آذر 1396 - 14:58

در جلسه ستاد طرح کرامت کشور در شهرستان فلاورجان

استاندار اصفهان در فلاورجان تاکید کرد: کانون های ترک اعتیاد و مراکز ماده ۱۶ باید زمینه ی اشتغال معتادین را فراهم کنند

استاندار اصفهان در فلاورجان  تاکید کرد: کانون های ترک اعتیاد و مراکز ماده ۱۶ باید زمینه ی اشتغال معتادین را فراهم کنند
دکتر محسن مهرعلیزاده در جلسه ستاد طرح کرامت کشور در شهرستان فلاورجان که با حضور سردار علی مؤیدی، قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور برگزار گردید، اظهارداشت: پدیده ی اعتیاد از ابعاد مختلف جامعه را مختل می کند و خانواده های زیادی را از هم می پاشد و از دیرباز جامعه ی بشری با آن مواجه بوده اند.

استاندار اصفهان در شهرستان فلاورجان  تاکید کرد: کانون های ترک اعتیاد و مراکز ماده ۱۶ باید زمینه ی اشتغال معتادین را فراهم کنند/ ورود روحانیت به امر مردمی کردن مبارزه با مواد مخدر پدیده مبارکی است


دکتر محسن مهرعلیزاده اظهارداشت: در کانون های ترک اعتیاد و مراکز ماده ۱۶ باید تلاش شود که در راستای مراقبتهای ویژه و کاهش مشغله های ذهنی معتادین بتوانیم فعالیت های آن ها را در جهت تولید بکار بگیریم.
دکتر محسن مهرعلیزاده در جلسه ستاد طرح کرامت کشور در شهرستان فلاورجان که با حضور سردار علی مؤیدی، قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور برگزار گردید، اظهارداشت: پدیده ی اعتیاد از ابعاد مختلف جامعه را مختل می کند و خانواده های زیادی را از هم می پاشد و از دیرباز جامعه ی بشری با آن مواجه بوده اند.
استاندار اصفهان با بیان اینکه مسئله ی اعتیاد مسئله ی دیرپایی است و پدیده ای نو بشمار نمی رود، افزود: اینکه مدیران و مردم به چه میزان برنامه ریزی کنند و اعتیاد را کنترل نمایند هنر جامعه است.
مهرعلیزاده با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در آسیب های اجتماعی به شکل کلان بر لزوم برخورد با این پدیده تاکید دارند، افزود: همه ی عناصر دولتی مسئول شده اند که این پدیده را از بین ببرند و در این راستا دولت آغاز کننده بوده و این شروع با دیدگاه دقیق علمی و کارشناسی و ورود بسیج و روحانیت در سراسر کشور دقیقا حرکت به سوی مردمی کردن مبارزه با این پدیده ی شوم است.
استاندار اصفهان آمار مربوط به اعتیاد مواد مخدر را تاسف بار خواند و افزود: ما بعنوان مدیران از لحاظ شرعی و وجدانی مسئول هستیم که جامعه ای را که به آیندگان تحویل می دهیم جامعه ای سالم باشد.
محسن مهرعلیزاده نتایج مصوبات جلسات و اجرایی شدن آن ها را بسیار مهم خواند و افزود: باید بررسی شود که آیا با این مصوبات جلوی رشد معتادین گرفته شده است؟
وی ضمن تقدیر از همه ی مسئولانی که به طور جدی با این پدیده ی شوم برخورد می کنند، افزود: دقت و مدیریت ما باید بگونه ای باشد که بودجه در جهت اولویت ها هزینه شود و اولویت مهمتر در راستای کاهش آسیب های اجتماعی مبارزه با پدیده ی شوم اعتیاد است و باید برنامه ریزی دقیقی در این خصوص صورت گیرد.
استاندار اصفهان با بیان اینکه در کانون های ترک اعتیاد و مراکز ماده ۱۶ باید تلاش شود که در راستای مراقبتهای ویژه و کاهش مشغله های ذهنی معتادین، بتوانیم فعالیت های آن ها را در جهت تولید بکار بگیریم، افزود: از فرمانداری ها می خواهیم کارگاه هایی را برای این کار شناسایی نمایند و این کارگاه ها در خصوص تجهیزات مورد نیاز خود اعلام نیاز نمایند تا امکانات فراهم شود و این طرح به عنوان الگو در اصفهان اجرایی گردد.
مهرعلیزاده با تاکید بر مشارکت صدا و سیما در این زمینه، اظهارداشت: صدا و سیما در خصوص مبارزه با مواد مخدر آمادگی دارد و می تواند در این زمینه به خوبی عمل نماید.
استاندار اصفهان برمشارکت جدی شهرداری ها در این امر تاکید کرد و افزود: اعضای ستاد مبارزه با مواد مخدر باید وظایف شهرداری ها را تعیین نمایند.
استاندار اصفهان ورود روحانیت به این موضوع را حرکت مبارکی خواند که در دولت تدبیر و امید اتفاق افتاده است و اظهارداشت: این امر یعنی مردمی کردن، پیشگیری و مبارزه با اعتیاد و قطعا به نتیجه ی مطلوب خواهد رسید مشروط به اینکه همه ی مسئولین و مردم از این کار حمایت نمایند.
قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور نیز در این جلسه اظهارداشت: دربحث آسیب های اجتماعی ۲۰ سال غفلت کردیم و به دلایلی آمار ارائه نشد ولی در چند سال گذشته مقرر گردید که واقعیت ها برای مردم بیان شود.
وی وضعیت اعتیاد را نگران کننده خواند و افزود: دولت و دستگاه ها در این زمینه فعال شده اند و در ۵ شاخص آسیب های اجتماعی که تعیین گردید اعتیاد در جایگاه اول قرار گرفت.
مویدی با بیان اینکه در حال حاضر آمار کاملا شفاف است، افزود: اولین رویکرد در بحث اعتیاد اجتماعی کردن و پیشگیری است و در این راستا طرح کرامت در دستور کار قرار گرفت که جزو اولویت ها به شمار می رود.
قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور خاطرنشان کرد: نگاه ما به طرح کرامت کاملا علمی است و اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر از اولویت ویژه ای برخوردار است.
روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان،.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc