کد خبر : 37791
تاریخ انتشار : یکشنبه 5 اسفند 1397 - 22:45

امام جمعه اصفهان :علی رغم تمام تحریم ها و سختی ها در همه زمینه ها رشد و پیشرفت داشته ایم.

امام جمعه اصفهان :علی رغم تمام تحریم ها و سختی ها در همه زمینه ها رشد و پیشرفت داشته ایم.

اختتامیه کنگره ملی سرداران و یکهزار و ۴۰۰ شهید خط شکن فلاورجان روز یکشنبه ۵ اسفتد ماه با حضور پرشور خانواده معظم شهدا و مردم در سالن مجموعه فرهنگی شهدای خط شکن این شهرستان برگزار شد. نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در اختتامیه کنگره ملی شهدای فلاورجان با اشاره به تشییع

اختتامیه کنگره ملی سرداران و یکهزار و ۴۰۰ شهید خط شکن فلاورجان روز یکشنبه ۵ اسفتد ماه با حضور پرشور خانواده معظم شهدا و مردم در سالن مجموعه فرهنگی شهدای خط شکن این شهرستان برگزار شد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در اختتامیه کنگره ملی شهدای فلاورجان با اشاره به تشییع باشکوه پیکر پاک شهدای مظلوم حادثه تروریستی اخیر در استان اصفهان عنوان کرد :حضور حماسی و آگاهانه مردم نشان داد که هنوز پای عقیده خود که همان حراست از ارزش‌های انقلاب اسلامی محکم ایستاده و این موضوع را به‌خوبی ثابت کردند.

وی در ادامه عنوان کرد :در مراسم ۲۲ بهمن‌ماه نیز این مردم غیور به‌خوبی به مسئولان پیام دادند که علیرغم وجود مشکلات اقتصادی حساب خود را از اشتباه افرادی که گاها دچار خطا خواهند شد جدا کرده و مهم‌ترین اولویت خود را حفظ انقلاب و نظام اسلامی می‌دانند.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: خوشحالیم که برای مردم ما این نکته روشن شده است که حساب انقلاب و اسلام غیر از افراد است؛ دولتی می آید و می رود و افرادی می آیند و می روند که این ها نه انقلاب و اسلام است.

وی افزود: این‌ها کارگزاری هستند که ممکن است اشتباه کنند و ممکن است حتی عمدا هم کار خلاف انجام دهند اما ربطی با انقلاب و اسلام ندارد؛ همانطوری که در صدر اسلام هم بسیار کارهای خلاف می شد که به پای پیامبر نمی‌گذاشتند.

طباطبایی نژاد گفت: این یک فرهنگ بسیار جالبی است که در بین مردم ما پیدا شده و شعور دینی بالا رفته است و این طور نیست که اگر کسی کار غلطی بکند با اسلام قهر بکنند؛ این روحیه به کوری چشم دشمنان به وجود آمده است.

یوسف طباطبایی نژاد در ادامه گفت: مردم سختی‌ها و بی عدالتی ها و بی‌تدبیری‌ها را تحمل می‌کنند اما پای اسلام و انقلاب و امام و رهبری نمی گذارند و این موضوع مهم است و همین رمز حضور مردم علی رغم مشکلاتی است که دارند و همین طور هم باید باشد.

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری، افزود: قطار انقلاب ما روی ریل خود به پیش می رود و از اول انقلاب تا کنون از ریل خودش بیرون نیامده است و همان اسلام، آزادی و استقلال و سرپرستی ولی فقیه و مبارزه با دشمن و استکبار که ستون های انقلاب ما است سر جای خود باقی مانده و ذره ای هم تغییر پیدا نکرده است.

امام جمعه اصفهان بیان کرد: اعتقاد دارم در هیچکاری بعد از انقلاب کوتاه نیامدیم و در همه زمینه ها رشد کردیم و جلو رفته ایم و در همه زمینه ها علی رغم تمام تحریم ها و سختی ها پیشرفت داشته ایم.

وی با اشاره به تعبیر آیت الله املی که مبارزه ما جنگ جهانی سومی است که در یک طرف کشور ما و در طرف دیگر همه دنیا است، افزود: در چهل سال یک جنگ جهانی داشته باشیم اما بتوانیم پیشرفت کنیم بسیار مهم است.

طباطبایی نژاد اظهار کرد: همه پیامبران و ائمه شکست و پیروزیشان به خاطر مردم بوده است؛ اگر مردم وظیفه خود را نشناسند و دین خود را حمایت نکنند اگر رهبر امیرالمومنین هم باشد خانه نشین می شود.

وی در ادامه گفت: آن کسی که می تواند انقلاب را پیش ببرد مردم است و در روایت داریم امام زمان وقتی ظهور می کند که قبل از ظهور عقل مردم رشد کرده باشد.

امام جمعه اصفهان با اشاره به مشکلات حال حاضر کشور، تصریح کرد: سختی هایی که اکنون وجود دارد سه دلیل دارد؛ دشمن، بی تدبیری های مسوولان و خود مردم از دلایل این سختی ها هستند.

وی با اشاره به نقش برخی مردم در سختی ها، افزود: نباید شایعه پذیر باشیم و حرف بدون تحقیق را قبول کنیم؛ اگر محکم باایستیم و تقوا داشته باشیم کسی نمی تواند به ما ضربه بزند؛ دنیای کفر هیچ غلطی نمی تواند بکند به شرط اینکه مقاوم باشیم.

طباطبایی گفت: علی رغم سختی ها خدا را شاکریم که در همه زمینه ها علی رغم مشکلات پیشرفت کرده ایم؛ در زمان جنگ تحمیلی حتی یک ساچمه و گلوله ار پی چی هم نداشتیم اما اکنون موشکی هایی درست کرده ایم که دنیای غرب به وحشت افتاده است.

وی افزود: ما امروز فن انرژی هسته ای را یاد گرفته ایم و در دنیا جزء سه یا چهار کشوری هستیم که فن را از خود دارد و هر زمان که بخواهیم ۲۰ درصد غنی سازی را انجام می دهیم و در زمینه های دیگر هم پیشرفت ها قابل توجه است.

امام جمعه اصفهان با اشاره پیشرفت های که در ساخت جاده و اتوبان شکل گرفته است، اظهار کرد: یاد دارم در دوره سوم مجلس می گفتیم اگر ۱۶ هزار مگاوات برق داشته باشیم وضع خوبی داریم؛ اکنون بالای ۷۰ هزار مگاوات برق داریم و به کشورهای اطراف هم می فروشیم.

وی با اشاره به پیشرفت ها در زمینه های دیگر، افزود: به حمدلله از وضعیت خوبی برخورداریم به شرط اینکه خود را نبازیم که حالا چه خواهد شد و خدایی که در طبس شن را مامور می کند که باعث به هم خوردن چندین هلکوپتر شود؛ همین خدا ایمان داریم و نمی گذارد دشمن ضربه بزند اما باید دشمن باشد تا ما پیشرفت کنیم.

طباطبایی با بیان اینکه خود دشمن نعمت است، اذعان کرد: امام فرمودند اگر ده، پانزده سال تحریم را ادامه بدهند خیلی خوب است چراکه ما خودمان را باور می کنیم و خودکفا در همه زمینه ها می شویم که الحمدالله در خیلی از زمینه ها خود کفا شدیم.

امام جمعه اصفهان با اشاره به پیشرفت های نظامی، گفت: در حالی که می خواستند کشور ما را محاصره کنند، ما اسراییل را محاصره کردیم؛ سوریه و لبنان را در کنار اسرائیل داریم و زیر سر آن ها موشک را کار گذاشته ایم که دستاورد بسیار مهمی است.

در پایان این مراسم از خانواده شهیدان اسدی، مهرابی و صفری از شهدای شهرستان فلاورجان تجلیل شد و از ۲۰ جلد کتاب و آثار ماندگار منتشر شده در برگزاری این کنگره ملی رونمایی شد..

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc