کد خبر : 40738
تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 اردیبهشت 1398 - 18:42

تقدیر از استادان نمونه در دانشگاه آزاد واحد فلاورجان

تقدیر از استادان نمونه در دانشگاه آزاد واحد فلاورجان

در این جلسه دو نفر از استادان دانشگاه آزاد اسلامی فلاورجان به نام‌های امیر مسعود مشایخ و منیره رنجبر که در ابعاد پژوهش و آموزش حایز رتبه برتر و به عنوان استاد نمونه انتخاب شدند مورد تشویق حاضران قرار گرفتند.

در جشنی که به پاس مقام استاد در دانشگاه آزاد اسلامی واحد فلاورجان برگزار شد شهلا روزبهانی رییس دانشگاه آزاد اسلامی فلاورجان ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری، از تلاشها و زحمات استادان مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی تقدیر و تشکر کرد.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی فلاورجان این مراسم خطاب به استادان با بیان اینکه حفظ شان و منزلت استادان با یادآوری سخنان بزرگان دین میسر است اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) فرموده‌اند:«در روز قیامت چند گروه هستند که براساس اولویت به مقام شفاعت می‌‌رسند و می‌توانند برای دیگران شفاعت کنند، گروه اول خود انبیاء هستند، گروه دوم علما و کسانی که حق تعلیم بر گردن دیگران دارند، و نهایتاً گروه سوم شهدا هستند».
وی ابراز کرد: این نکته بسیار حایز اهمیت و ارزشمندی است که جایگاه عالم و مربی از نگاه انبیاء و بزرگان دینی والاتر از جایگاه شهدا است.
روزبهانی همچنین با اشاره به دیدگاه‌های فلاسفه‌ای همچون ابن سینا و افلاطون بیان کرد: از دیدگاه فلاسفه یک مربی باید باهوش، خردمند، منعطف و پاکیزه باشد و در امر تربیت شاگردان خود اعتدال را رعایت کند و در جهت بازداشتن آنها از انجام رفتارهای نکوهیده تلاش کند زیرا وظیفه یک مربی فقط درس دادن نیست بلکه باید به نوعی اصلاح کننده رفتار و گفتار دانشجو باشد.
شهلا روزبهانی خاطرنشان کرد وقتی این مطالب را مرور می‌کنیم می‌بینیم چقدر کار مربیان و برقراری ارتباط با مخاطبین سخت و طاقت‌فرسا است چرا که نسلی که با آن رو‌به‌رو هستیم نسل بایدها و نبایدها نیست بلکه نسلی است هوشمند، حساس و منتقد که سوار بر امواج و فضای مجازی است و برای اینکه بتوانیم با این نسل ارتباط برقرار کنیم و تاثیر گذار باشیم باید با آنها هم‌زبان شویم.
وی بیان کرد در شرایط امروز کشور که با آماج مشکلات متعدد اعم از اقتصادی، آسیبهای اجتماعی و بلایای طبیعی رو‌به‌رو هستیم نگاه مطالبه گرانه ای به دانشگاه ایجاد شده و مخاطبین ما یعنی مردم از دانشگاهیان توقع گره‌گشایی دارند بنابراین ما باید در صدر جایگاهی که از ما انتظار می‌رود قرار بگیریم و مخاطبین‌مان را ناامید نکنیم .
روزبهانی گفت از خداوند متعال می‌خواهیم که ما را به آن درجه برساند که در دنیا و آخرت سرافراز شویم.

در این جلسه دو نفر از استادان دانشگاه آزاد اسلامی فلاورجان به نام‌های امیر مسعود مشایخ و منیره رنجبر که در ابعاد پژوهش و آموزش حایز رتبه برتر و به عنوان استاد نمونه انتخاب شدند مورد تشویق حاضران قرار گرفتند..

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc