کد خبر : 45186
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 آذر 1398 - 21:58

ابهام‌های حادثه پارک شهر ابریشم فلاورجان در دست بررسی است

ابهام‌های حادثه پارک شهر ابریشم فلاورجان در دست بررسی است

موضوع پیدا شدن پیکر بی‌جان پدر و پسر در مخزن آب یکی از پارک‌های شهر ابریشم در هفته گذشته دارای ابهام‌هایی است که به گفته دادستان فلاورجان در حال بررسی توسط کارشناسان و مراجع مربوطه است.

به گزارش نیوز فلاورجان موضوع پیدا شدن پیکر بی‌جان پدر و پسر در مخزن آب یکی از پارک‌های شهر ابریشم در هفته گذشته دارای ابهام‌هایی است که به گفته دادستان فلاورجان در حال بررسی توسط کارشناسان و مراجع مربوطه است

انتشار خبر و فیلم پیدا شدن جسد پدر و پسری در مخزن آب یکی از پارک‌های شهر ابریشم از توابع شهرستان فلاورجان از روز گذشته در شبکه‌های اجتماعی واکنش بسیاری به‌همراه داشت اما بررسی دقیق‌تر این حادثه نشان می‌دهد که نمی‌توان در زمان حاضر اظهارنظر قطعی درباره آن کرد و باید منتظر اعلام دیدگاه کارشناسان و مسئولان مربوطه باشیم.

بر اساس اخبار اولیه، پیکر بی‌جان این پدر و کودک ۹ ساله‌اش صبح روز یکشنبه دهم آذر جاری توسط کارگر پارک محله حسن آباد شهر ابریشم مشاهده شد به‌طوریکه وقتی این کارگر مشغول سرکشی به تاسیسات پارک بود، متوجه نبود در یکی از مخزن‌های آب و وجود ۲ جسد در آن شد.

این حادثه در کوتاه‌ترین زمان به نیروی انتظامی و دادستانی فلاورجان اطلاع داده شد و بررسی چگونگی آن در دستور کار مسئولان و کارشناسان قرار گرفت.

مسئول روابط عمومی شهرداری ابریشم روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا درباره این حادثه اظهار داشت: زمانی‌که کارگر شهرداری صبح روز یکشنبه دهم آذر ساعت ۶ و نیم به پارک محل حادثه می‌رود متوجه سرقت تعدادی از تاسیسات این مکان مانند لوله‌ها و نبود در مخزن آب نزدیک آب‌نما و حوض پارک می‌شود.

علیرضا حبیبی افزود: زمانی‌که این کارگر به محل مخزن می‌رود متوجه وجود ۲ جسد داخل آن می‌شود و این موضوع را به ماموران انتظامی و آتش‌نشانی اطلاع می‌دهد.

وی با بیان اینکه این منبع به عمق سه متر و ۴۰ سانتی‌متر دارای آب به عمق ۲ متر بود، گفت: درب این مخزن دارای قفل بوده و پس از خروج اجساد، مشخص شد که این درب کف مخزن افتاده است.

حبیبی با اشاره به اینکه این دریچه برای بررسی‌های بیشتر و مستندسازی در اختیار کارشناسان قرار گرفت، اضافه کرد: بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که قفل درب مخزن شکسته شده است هرچند باید نظر کارشناسی نهایی درباره آن ارایه شود.

وی ابعاد دریچه این مخزن را ۵۳ در ۵۳ سانتی‌متر اعلام و خاطرنشان کرد: یک انسان بالغ به زحمت از این دریچه رد می‌شود.

حبیبی همچنین با بیان اینکه نزدیک‌ترین پایه روشنایی به محل حادثه ۲ متر و ۴۰ سانتی‌متر فاصله داشته است، گفت: این پارک دارای دوربین مدار بسته نیست.

مسوول روابط عمومی شهرداری ابریشم با بیان اینکه چند احتمال درباره چگونگی افتادن این ۲ نفر داخل مخزن و مرگ آنها وجود دارد، تصریح کرد: همه زوایا و ابهام‌های این موضوع باید توسط کارشناسان و دستگاه‌های اجرایی مربوطه بررسی شود و شهرداری نیز طبق قانون عمل خواهد کرد.

دادستان عمومی و انقلاب دادگستری شهرستان فلاورجان نیز در گفت و گو با ایرنا با اظهار تاسف از وقوع این حادثه تاکید کرد که موضوع توسط کارشناسان دادگستری در رشته حوادث در دست بررسی است.

جعفر زین العابدینی با بیان اینکه صبح روز یکشنبه دهم آذر به‌محض اطلاع از موضوع، دستور پیگیری حادثه به نیروی انتظامی صادر شد، افزود: در ابتدا این موضوع بررسی شد که آیا مخزن، دریچه داشته و پس از جستجوها مشخص شد که دریچه، کف مخزن افتاده است.

وی ادامه داد: همه احتمال‌ها از جمله اینکه آیا درب مخزن هنگام حادثه روی آن بوده، آیا این در دچار پوسیدگی بوده یا استحکام کافی داشته است باید توسط کارشناسان امر بررسی شود.

دادستان  فلاورجان با بیان اینکه احتمال‌های دیگری مانند اینکه آیا این پدر و پسر روی دریچه ایستاده بودند یا از روی آن گذر می‌کردند نیز مطرح است، گفت: تا این لحظه هیچ شاهدی از زمان وقوع حادثه نداریم و کارگر پارک، نخستین فردی است که جسد این ۲ نفر را داخل مخزن مشاهده کرده است.

زین العابدینی تصریح کرد: به نظر می‌آید این موضوع قتل غیر عمد بر اثر بی‌احتیاطی یا بی‌مبالاتی مسوولان است که باید درباره مقصر آن پس از اعلام نظر کارشناسان، تصمیم گرفت.

وی خاطرنشان کرد: هنوز هیچ فردی در رابطه با این پرونده، بازداشت نشده است.

در حالیکه دادستان فلاورجان از اعلام رای قطعی درباره چگونگی این حادثه و مقصران آن پس از ارائه و جمع‌بندی نظر کارشناسان خبر داد، جمعی از مردم خواهان بررسی هرچه دقیق‌تر این موضوع و همچنین وضعیت ایمنی محل مخزن آب در داخل پارک شدند.

ابریشم یکی از شهرهای توابع شهرستان فلاورجان در غرب اصفهان با حدود ۳۶ هزار نفر جمعیت است.

این شهر در سال ۱۳۷۵ از ادغام روستاهای یزدآباد، حسن‌آباد و باغ ابریشم از توابع بخش مرکزی شهرستان فلاورجان تأسیس شد.

.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc