کد خبر : 45959
تاریخ انتشار : جمعه 16 اسفند 1398 - 9:21

پیام تبریک امام جمعه شهر قهدریجان به مناسبت ولادت حضرت امام علی (ع) و روز پدر

پیام تبریک امام جمعه  شهر قهدریجان  به مناسبت ولادت حضرت امام علی (ع) و روز پدر

نماینده ولی فقیه و امام جمعه بخش قهدریجان شهرستان فلاورجان در پیامی ولادت حضرت علی (ع) و روز پدر را تبریک گفت.

به گزارش نیوز فلاورجان به نقل امام جمعه شهر قهدریجان حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی هاشمی در پیامی، ولادت با سعادت حضرت امام علی (ع) و روز پدر را تبریک گفت:
متن پیام به شرح زیر است:
امام علی علیه السلام:
سعادت هرگز با سستی و تنبلی به دست نمی‌آید.(غررالحکم و دررالکلم، ص۱۹.)
در سیزدهمین روز از ماه مبارک رجب، مولودی در خانه کعبه قدم بر جهان هستی گذاشت که برهان دین بر خلق بود. شجاع ترین یاور مظلومان که تاریخ بشریت را با حماسه و رشادت‌های بی‌ نظیر خود در عرصه‌های عبودیت و انسانیت متحول ساخت. فصل به فصل زندگانی پر بار این امام همام از نخستین روزهای ترویج یگانه پرستی در فضای کفرآلود و پر مخاطره مکه و شجاعت بی بدیل ایشان در میدان های نبرد گرفته تا گسترش اسلام و پذیرفتن مسئولیت قضاوت و رهبری امت همه و همه سرشار از پند و حکمت و معرفت است.
بی تردید حضرت علی (ع) یاور راستین و همیشگی پیامبر گرامی اسلام(ص)، در ترویج و گسترش دین مبین اسلام و ارزش های الهی و توحیدی آن ، تلاش بسیار و نقش بسزایی داشته و عدالت بزرگترین شاخص بزرگ مردی است که در مسند قضاوت هیچگاه از آن عدول نکرد و همواره پیروان خود را به این امر الهی فرا خواند.
پیرو امیر المؤمنان بودن به معنای گام برداشتن در مسیر الهی اوست ؛ هرگاه همراهی عزت مندانه ایشان با حضرت محمد(ص) را به یاد می آوریم، آنگاه که ترویج دین خطرات و مخاطرات خود را داشت و نیز آن هنگام که اندیشه های متعالی ایشان در تبیین راهبردهای اساسی حکومت داری در نامه تاریخی ایشان به مالک اشتر را می خوانیم، رهبر و امیری را تصویر می کنیم که به راستی کائنات در برابر عظمت و شکوه بی مانندشان تعظیم کرده و به راستی هر فصل از زندگی پربارشان از شکل گیری دین، کانون خانواده، شجاعتشان در نبرد با دشمن، سکوتشان آنگاه که باید لب فرو می بست ، قضاوتشان و راهبری امت و … سرشار از پند وحکمت و معرفت است و امید است توفیق آن را داشته باشیم رهرو راستین آن حضرت باشیم.
حضرت علی(ع) با پرورش نیکوترین فرزندان در مکتب آزادگی و انسانیت نیز برای پدران جهان برترین نمونه و الگو است. از این رو، فرخنده زاد روز یگانه مولود کعبه، شایسته ترین روز برای گرامیداشت مقام پدر است. پدرانی که می کوشند فرزندان این مرز و بوم را به شایستگی پرورش دهند و با حق و حقیقت آشنا کنند.
اینجانب برخود لازم می دانم سالروز ولادت مولای متقیان حضرت علی (ع) و روز پدر را صمیمانه به همه پدران فداکار این مرز و بوم تبریک و تهنیت عرض کرده و ضمن آرزوی توفیق و سلامتی برای همه عزیزان، امید است در پرتو عنایت خداوند متعال همواره سربلند و تندرست باشید..

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc