کد خبر : 46050
تاریخ انتشار : جمعه 1 فروردین 1399 - 18:28

پیام حجت الاسلام و المسلمین هاشمی امام جمعه بخش قهدریجان به مناسبت آغاز سال جدید

پیام حجت الاسلام و المسلمین هاشمی  امام جمعه بخش قهدریجان به مناسبت آغاز سال جدید

دراولین بهار بی حاج قاسم ازخداوند عز وجل مسئلت دارم:نعمت سلامتی که مبداء همه نیازهاست و عاقبت بخیری که مقصد همه نیازهاست وبین این مبدا تا آن مقصد والاترین نیازها دلخوشی است رابه شما عنایت فرماید

رسول اکرم(ص ) هرگاه بهار را مشاهده کردید زیاد یاد قیامت و تولد دوباره باشید.
یا مقلب القلوب و الابصار یا مدبر اللیل و النهار
یا محول الحول و الاحوال حول حالنا الی احسن الحال

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در پیامی به‌مناسبت آغاز سال ۱۳۹۹، سال جدید را سال “جهش تولید”نام‌گذاری کردند ایشان بیان کردند سال ۹۸ را ما به عنوان سال «رونق تولید» معرّفی کردیم و من به ملّت عزیز ایران عرض میکنم از این شعار استقبال شد، در عمل؛ حالا در آغازِ کار، صاحب‌نظران استقبال کردند، گفتند تولید نقطه‌ی اصلی است امّا در عمل هم استقبال شد. سال گذشته گفتیم «رونق تولید»، امسال بنده عرض میکنم «جهش تولید»؛ امسال سالِ جهشِ تولید است. این شد شعار امسال؛ کسانی که دست‌اندرکار هستند جوری عمل کنند که تولید ان‌شاء‌الله جهش پیدا کند و یک تغییر محسوسی در زندگی مردم ان‌شاء‌الله به وجود بیاورد. البتّه این احتیاج به برنامه‌ریزی دارد؛ سازمان برنامه به نحوی، مجلس شورا و مرکز تحقیقاتش به نحوی، قوه‌ی قضائیّه به نحوی -قوه‌ی قضائیّه هم نقش دارد- مجموعه‌های دانش‌بنیان به نحوی.

پیش از پرداختن به شخصیت حضرت امام موسی کاظم علیه‌السلام، با توجه به تقارن سالروز شهادت حضرت امام موسی کاظم علیه‌السلام با نخستین روز سال ۱۳۹۹ و تحویل طبیعت باید خاطر نشان کرد که ما امسال در یک امتحان و بلای بزرگ ملی قرار گرفتیم و کشور ما و دیگر کشورها به بیماری خاص مبتلا شده و اولین نکته اینکه از ما خواسته شده تا در خانه‌ها بمانیم.

تقارن نخستین روز سال نو با شهادت حضرت امام موسی کاظم علیه‌السلام اتفاقی نیست و شاید خداوند تبارک و تعالی پیامی برای ما دارد.

یکی از پیام‌های تقارن این ایام این است که اگر کسی برای عرض تسلیت به منزل خانواده‌های عزادار نمی‌رود، به حرم‌های امام رضا علیه‌السلام و حضرت معصومه علیهاالسلام هم نمی‌توان رفت تا شهادت پدر بزرگوارشان را به آنان تسلیت بگوییم. این تقارن عجیبی است که ما را به زندگی امام نزدیک می‌کند شاید کمتر زمانی بوده که امت این امام عزیز مانند خانواده آن حضرت گرفتار شده باشند.

در جامعه اسلامی همه ما مسلمانان از یک بدن و یک وجود هستیم و از هم جدا نیستیم، امروز افراد مبتلا به کرونا مظلومانه از دنیا می‌روند و خانواده هایشان نمی توانند جمع شوند و عزاداری کنند، حال آنکه ما این مسائل را درباره ائمه معصومین علیهم‌السلام شنیده بودیم و باور نمی کردیم.

امروز ما گرفتار یک جنگ جهانی هستیم بسیاری از متخصصان و پزشکان معتقدند که این بحران، یک جنگ بیولوژیکی است، امروز دشمن وارد تمام مرزهای جامعه بشریت به ویژه ایران شده است که ان‌شاءالله در این امتحان بزرگ الهی سربلند بیرون بیاییم و با صبر خود، زمینه ظهور حضرت ولیّ عصر عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف را فراهم کنیم.سال جدید با روز جمعه و شهادت حضرت شروع و اکثر مناسبت‌های مذهبی نیز روز جمعه واقع شده که امید است بتوانیم خود را آماده کنیم و شاهد ظهور امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف باشیم.

به فرموده رهبر فرزانه انقلاب این زحمات بسیار با ارزش، جایگاه جامعه پزشکی و پرستاری را در جامعه بالا می‌برد که برده است و اجر و ثواب الهی را به دنبال خواهد داشت، لذا جای آنست که از مساعی ماجوروایثارگری زائدالوصف پرستاران و پزشکان، دیگر متصدیان وکادر درمانی – این مجاهدان خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا – تلاش ها و پیگیری های مستمر و بی وقفه مسئولان دستگاه های اجرایی شهرستان فلاورجان شبکه بهداشت، شهرداری ها، هلال احمر، نیروهای مخلص و دلسوز طلبه و بسیجی، اصحاب رسانه و خاصه فرماندار محترم و ریاست ستاد مبارزه با کرونای شهرستان بر حسب وظیفه انسانی، شرعی و سیاسی خویش تشکر نموده و مراتب قدردانی و خداقوت خود را به محضر مبارکشان اعلام نمایم؛

از عموم شهروندان عزیز شهرستان فلاورجان به ویژه مردم شهید پرور قهدریجان نیز انتظار است باهمدلی و همراهی و همکاری با دستگاه‌های خدمات‌رسان در عمل به مهمترین راه پیشگیری از کرونا یعنی «خودمراقبتی و در خانه ماندن» مسئولانه وارد میدان مبارزه و پیشگیری شوند تا هر چه زودتر شاهد نابودی این بیماری باشیم و زندگی مردم به روال عادی بازگردد.

دراولین بهار بی حاج قاسم ازخداوند عز وجل مسئلت دارم:نعمت سلامتی که مبداء همه نیازهاست و عاقبت بخیری که مقصد همه نیازهاست وبین این مبدا تا آن مقصد والاترین نیازها دلخوشی است رابه شما عنایت فرماید.

“سید محمد علی هاشمی امام جمعه بخش قهدریجان “

.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc