کد خبر : 47553
تاریخ انتشار : یکشنبه 2 شهریور 1399 - 19:04

ثبت‌‎نام ۱۹ هیئت شهرستان فلاورجان در سامانه بیرق/ لزوم برپایی ایستگاه صلواتی ماسک در محرم

ثبت‌‎نام ۱۹ هیئت شهرستان فلاورجان در سامانه بیرق/ لزوم برپایی ایستگاه صلواتی ماسک در محرم

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فلاورجان از ثبت‌نام ۱۹ هیئت در سامانه بیرق خبر داد

حجت‌الاسلام محمدی ،رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فلاورجان ،در گفت و گو با خبرنگار نیوز فلاورجان بابیان اینکه ۲۵۰ هیات مذهبی در شهرستان فلاورجان ثبت شده است، عنوان کرد: باتوجه به شرایط ابلاغی ستاد ملی کرونا و برنامه‌های اداره تبلیغات اسلامی برای برگزاری عزای حسینی(ع) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ایمنی جمعی، لازم است تمامی مسئولان هیئات مذهبی با مراجعه به سامانه بیرق، فرم‌ها و تعهدات لازم برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر محرم طبق شیوه نامه‌ها را تکمیل و به اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مراجعه کنند.

وی در ادامه با تاکید براینکه انجام کلیه مراسم‌ها مربوط به عزاداری ماه محرم و صفر منوط به اخذ مجوز از اداره تبلیغات اسلامی است، اظهار کرد : هیئت‌ها برای ثبت‌نام با مراجعه به آدرس https://beyragh.mobi اقدام نمایند در غیر این صورت هر گونه اقدام و برگزاری مراسم ممنوع و غیرقانونی بوده و عواقب ناشی از آن به عهده فرد یا افراد برگزار کننده خواهد بود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فلاورجان در ادامه افزود: تاکنون ۱۹ هیئت از شهرستان فلاورجان درجهت اقامه عزای سید و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) در سامانه بیرق ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۸ هیئت تأیید نهایی شده اند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فلاورجان با اشاره به ضوابط مراسمات خاطر نشان کرد: مراسم توسط هیات ها با رعایت فاصله گذاری اجتماعی، رعایت محدودیت ساعات برگزاری، ممنوعیت جابجایی هیئات و استفاده مستمر از ماسک، ممنوعیت هرگونه پذیرایی در جریان برگزاری مراسم، توزیع نذورات در قالب مواد غذایی خشک و یا خام بین نیازمندان و ممنوعیت توزیع نذورات، چای و شربت و… را از اهم این ضوابط دانست.

وی در ادامه افزود: برپایی ایستگاه صلواتی چایی و  توزیع نذورات براساس دستورالعمل های بهداشتی ستاد ملی پیشگیری و مقابله با کرونا طی ماه محرم در تمامی نقاط شهرستان ممنوع است.

وی در پایان افزود: هیئت های مذهبی می توانند به جای برپایی ایستگاه های صلواتی چای و شربت، ماسک و وسایل حفاظت شخصی در برابر ویروس کرونا را بین مردم توزیع کنند، که تاکنون یک ایستگاه صلواتی جهت توزیع ماسک در شهر ابریشم از اداره تبلیغات اسلامی شهرستان محوز گرفته است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc