کد خبر : 553
تاریخ انتشار : شنبه 16 اسفند 1393 - 11:46

نماینده شهرستان فلاورجان در بازدید از استودیوی برنامه تلویزیونی "تار و پود

نماینده شهرستان فلاورجان در بازدید از استودیوی برنامه تلویزیونی "تار و پود

به  گزارش فالنابه نقل از   ایمنا  نماینده شهرستان فلاورجان سید ناصر موسوی لارگانی که خود از بافندگان فعال فرش دستباف است، در حاشیه بازدید از استودیوی برنامه تلویزیونی “تار و پود”، با اشاره به مهمترین مشکلات صنعت فرش، اظهار داشت: در دولت های قبلی و فعلی، به وعده هایی که در مورد جوایز صادراتی

به  گزارش فالنابه نقل از   ایمنا  نماینده شهرستان فلاورجان سید ناصر موسوی لارگانی که خود از بافندگان فعال فرش دستباف است، در حاشیه بازدید از استودیوی برنامه تلویزیونی “تار و پود”، با اشاره به مهمترین مشکلات صنعت فرش، اظهار داشت: در دولت های قبلی و فعلی، به وعده هایی که در مورد جوایز صادراتی به صادرکنندگان داده شد، عمل نشده است. 
وی افزود: با وجودی که فرش ایرانی بیشتر جنبه تزئینی و صادراتی دارد، هم اکنون زمینه صادرات آن فراهم نیست و این امر باعث کاهش تولید فرش شده است. از این رو دولت باید زمینه را برای صادرات فرش فراهم کند تا با افزایش تولید، احساس امنیت بیشتری برای بافندگان فراهم شود.
تشکیل فراکسیون فرش مجلس برای حمایت از فرش دستباف ایرانی 
موسوی لارگانی با اشاره به تشکیل فراکسیون فرش در مجلس، گفت: این فراکسیون تشکیل شده است تا نمایندگان، حامی فرش دستباف باشند. هم اکنون هم اتحادیه فرش ایران پیشنهادهایی را برای بودجه سال ۹۴ ارایه داده تا با پیگیری نمایندگان عضو این فراکسیون و تصویب آن ها، صنعت فرش رونق بیشتری یافته و زمینه اشتغال بیشتری فراهم شود.
وی با بیان اینکه فرش از صنایع دستی جدا شده است، گفت: با توجه به اینکه صنایع دستی دارای سازمانی زیر نظر ریاست جمهوری است، از پشتوانه محکمتری برخوردار است. اما تاکنون حمایتی که شایسته فرش دستباف بوده، از آن صورت نگرفته است.
خودتحریمی ها باعث نابودی صنعت فرش می شود
رییس فراکسیون فرش مجلس تصریح کرد: فرش دستباف ایران زمانی در دنیا حرف اول را می زد و البته هنوز هم اگر خود تحریمی ها که گاهی از تحریم های خارجی اثر سوء بیشتری دارد برطرف شود، فرش دستباف می تواند در مجموعه صادرات غیرنفتی، ارزآوری خوبی را برای کشور به همراه داشته باشد.
وی با اشاره به لزوم قطع وابستگی اقتصاد کشور به نفت، بیان داشت: در صورت حمایت از صنعت فرش، این حوزه از اقتصاد می تواند رتبه دوم ارزآوری را برای کشور به همراه داشته باشد.
وی ادامه داد: در حال حاضر تسهیلاتی که برای صنعت فرش در نظر گرفته می شود، یا پرداخت نمی شود، یا قید و بندهایی برای آن در نظر گرفته می شود که در نهایت بافنده نمی تواند از آن استفاده بکند. از طرفی تعیین قید و بند برای صادرکنندگان از طریق متولیان صادرات کشور، یکی دیگر از موارد خود تحریمی ها است. 
وی با انتقاد بر اینکه هر از چندگاهی متولی صنعت فرش در کشور تغییر می کند، گفت: متاسفانه به دلیل نبود یک متولی مشخص، موانعی بر سر راه شکوفایی این صنعت ایجاد شده است.
موسوی لارگانی تأکید کرد: یکی از راهکارها برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی موردنظر مقام معظم رهبری، حمایت از تولید و سرمایه مادی و معنوی ایرانی و هنر هنرمندان فرش دستباف است که می تواند از وابستگی های منفی کشور بکاهد.
وی برنامه تلویزیونی تار و پود را یکی از برنامه های حامی فرش دستباف ایرانی دانست و گفت: به نظر من در این برنامه گام بلندی در ارتباط با معرفی و حمایت از صنعت فرش برداشته شده است که در کشور بی نظیر است.
نماینده مردم فلاورجان در مجلس ابراز امیدواری کرد: این برنامه از طرف شبکه های سراسری هم مورد حمایت قرار گیرد تا این صنعت نه فقط به مردم اصفهان، بلکه به کشورهای دیگر هم معرفی شده و آن ها بدانند که فرش ایران با وجود حامیانی که در داخل کشور دارد جایگاه از دست رفته خود را احیا خواهد کرد.

.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc