کد خبر : 1292
تاریخ انتشار : پنجشنبه 12 شهریور 1394 - 12:12

معاون توسعه مدیریت و منابع در جلسه شورای فرهنگ عمومی فلاورجان با موضوع علل گسست خانواده ها حضور یافت

معاون توسعه مدیریت و منابع در جلسه شورای فرهنگ عمومی فلاورجان با موضوع علل گسست خانواده ها حضور یافت

به گزارش فالنا به نقل از اداره  فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان –معاون توسعه مدیریت و منابع در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان فلاورجان که در فرمانداری شهرستان با موضوع علل گسست خانواده ها تشکیل شد، ضمن اشاره به سابقه تاریخی و هنری این شهرستان گفت: مسایل فرهنگی و اجتماعی از جمله دغدغه های

به گزارش فالنا به نقل از اداره  فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان –معاون توسعه مدیریت و منابع در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان فلاورجان که در فرمانداری شهرستان با موضوع علل گسست خانواده ها تشکیل شد، ضمن اشاره به سابقه تاریخی و هنری این شهرستان گفت: مسایل فرهنگی و اجتماعی از جمله دغدغه های مقام معظم رهبری، ریاست محترم جمهوری ، وزیر محترم و همه فعالان حوزه فرهنگی است. طبق فرموده رهبر انقلاب اسلامی انقلاب ما فرهنگی است ولی در مقابل؛ آمارهای رسمی کشور در خصوص خانواده و طلاق و مسایل فرهنگی نیازمند تامل است. 

 کاراندیش معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: علیرغم تلاش های فراوانی که در سالهای پس از انقلاب تاکنون انجام شده است نتایج به دست آمده رضایت بخش نیست بنابراین لازم است آسیب شناسی جدی داشته باشیم تا راه حل ها استخراج شود.

کاراندیش با اشاره به ده میلیون جمعیت حاشیه نشین کشور و افزایش میزان ١٨درصدی مهاجرت از شهرهای کوچک به بزرگ گفت: از ۵٠٠٠ میلیارد تومان بودجه فرهنگی کشور ١٠٠٠ میلیارد تومان به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اختصاص دارد، بنابراین برای حل معضلات فرهنگی لازم است همه نهادهای دست اندرکار با همدلی و همفکری و احساس مسوولیت گام بردارند تا به راهکارهای اجرایی دستیابیم. وی افزود: اگر فرهنگ کار را درجامعه نهادینه شود بسیاری از مشکلات فرهنگی و اقتصادی کشور مرتفع میگردد. 

علی اصغر کاراندیش درمورد توسعه فرهنگی در کشور گفت: برای توسعه کشور باید دیدگاه ها نسبت به توسعه تغییر کند و توسعه کشور را صرفا در امور سدسازی، عمرانی و اقتصادی نبینیم بلکه برای هراقدامی به تبعات فرهنگی آن توجه کنیم. وی افزود: در جامعه ای که کتابخوانی رواج ندارد، تحقیق و پژوهش نیز بی مفهوم می شود، در نتیجه نیازی در جامعه احساس نمی شود که این یکی از آفت های اجتماعی فرهنگی است. ما باید از سنین کودکی به امر آموزش توجه ویژه داشته باشیم و بسته های فرهنگی را با شناخت مخاطب تنظیم کنیم. لازم است محصولات فرهنگی را با محتوای متناسب برای مخاطب تهیه کنیم و از رسانه های موجود جهت ارسال انها بهره بگیریم.

 معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه اظهار کرد: در حال حاضر از بازی های موجود در رسانه های تصویری تعداد اندکی تولید داخل و مابقی وارداتی است. ما باید تلاش کنیم با ابزارهایی که در اختیار داریم فرهنگ غنی خود را به مخاطب ارایه دهیم. وی همچنین گفت: به فرموده مقام معظم رهبری این امر نیاز به عزم ملی دارد لذا در استان خود افراد علاقمند را شناسایی نموده و با تشکیل کمیته های تخصصی راهکارهای اجرایی و راه حل ها را تدوین کنید.

امام جمعه فلاورجان در خصوص ضرورت آسیب شناسی و بررسی علل گسست خانواده ها، صیانت از خانواده، شناسایی مشکلات خانواده هاو تغییرات سبک زندگی توضیحاتی ارایه نمود.

در ادامه جلسه حجت الاسلام والمسلمین دکتر ارزانی با تاکید بر نقش نهادهای فرهنگی و ضرورت بهره گیری از ظرفیت های موجود در استان برای فرهنگ سازی در جامعه  مطالبی ارایه کرد. وی شورای فرهنگ عمومی استان را عالی ترین شورای فرهنگی در استان دانست و گفت : برای دستیابی به نتیجه مطلوب ضرورت دارد جلسات مستمری تشکیل شود و از همه ظرفیت های موجود در استان بهره گرفته شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع در این جلسه همچنین از  رحمانی ورزشکار فلاورجان که در یکی از رشته های ورزشی مدال طلا دریافت کرده بود نیز تقدیر نمود.

.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc