کد خبر : 51983
تاریخ انتشار : جمعه 15 دی 1402 - 17:36

مراقب برنامه‌های جعلی پرداخت عوارض آزاد راهی باشید

مراقب برنامه‌های جعلی پرداخت عوارض آزاد راهی باشید
رئيس پليس فتا فرماندهي انتظامي استان درخصوص شيوه جديد کلاهبرداري از مالکان خودرو با استفاده از برنامه هاي جعلي پرداخت عوارض الکترونيکي آزاد راه ها هشدار داد.

به گزارش نیوز فلاورجان به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی بیان کرد: از زمان الکترونیکی شدن پرداخت عوارض در برخی از آزاد راه های کشور از ابتدای سال جاری تاکنون و عملی شدن این سامانه ها پیام هایی مبنی بر الزام پرداخت عوارضی برروی گوشی تلفن همراه مالکان خودرو ارسال می شود.
وی عنوان داشت: برخی از مالکان خودرو از بیم اعمال جریمه عدم پرداخت عوارض خودرو با جستجو در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی بدون توجه و اطمینان به اعتبار سایت ها و برنامه های کاربردی اقدام به ثبت اطلاعات کارت بانکی در درگاه های تقلبی و یا نصب برخی از برنامه های کاربردی جعلی می کنند که همین امر باعث از دست رفتن اطلاعات کارت های بانکی آنان و در نتیجه برداشت غیر مجاز از حساب بانکی آنان می شود.
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان ضمن هشدار به شهروندان در خصوص وجود درگاه های پرداخت تقلبی و برنامه های کاربردی جعلی به شهروندان توصیه کرد: مالکان خودرو پرداخت الکترونیکی عوارض خودروی خود را از طریق سایت ها و برنامه های کاربردی معتبر انجام دهند و از دانلود کردن برنامه‌هایی که در کانال‌ها و شبکه های اجتماعی مختلف ارائه شده و یا لینک‌هایی که فاقد اعتبار لازم است خودداری کنند.
مرتضوی خاطر نشان کرد: شهروندان باید بدانند که برنامه‌های جعلی با دریافت برخی از مجوزها، امکان دسترسی به تمامی اطلاعات ذخیره شده در گوشی تلفن همراه را خواهند داشت و می‌توانند از قربانیان سوءاستفاده کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc